Siłowanie na rękę

Siłowanie na rękę – jak wygrać barowe potyczki?

Mężczyźni uwielbiają rywalizację i pokazanie kto jest prawdziwym samcem alfa. Siłowanie na rękę jak jednym ze sposobów sprawdzenia swojej siły w towarzystwie. Okazuje się, że możesz już na starcie zdobyć przewagę wykorzystując techniki, które opiszemy w artykule. Przedstawimy, również ćwiczenia, które zwiększą Twoją siłę w siłowaniu na rękę.

Armwrestling czyli znane siłowanie na rękę

Próba siłowania na rękę to konkurencja, z którą miał do czynienia praktycznie każdy mężczyzna. Muskulatura i siła stanowią oczywiste atuty, choć w armwrestlingu dzięki odpowiedniej technice można pokonać teoretycznie silniejszego przeciwnika. W artykule przedstawimy triki mistrzów, które dadzą Ci już na starcie nieco przewagi.

Pojedynki siłowe na rękę są znane od wieków, jednak dopiero w latach 60. ubiegłego wieku zaczęto organizować pierwsze zawody. Wcześniej była znana jako forma występów cyrkowych oraz oczywiście pokaz siły w lokalnych barach. W Polsce pierwsze zawody odbyły się w 1999 roku, między ekipą Polaków i Ukrainców. Niestety nasi rodacy nie wygrali żadnego pojedynku, choć znacznie przewyższali wagą swoich przeciwników. W barwach Ukrainy stanęli zawodnicy ważący od 60 do 73 kilogramów, natomiast Polscy zawodnicy ważyli od 70 do 120 kilogramów. W tym sporcie ważniejsze od rozmiaru mięśni jest technika.

Zasady armwrestlingu

Jak w każdej innej dyscyplinie siłowanie na rękę podlega pewnym zasadom.

  1. Pojedynek odbywa się pozycji siedzącej, łokieć nie może nawet na milimetr oderwać się od podłoża.
  2. Wolną ręką chwyta się uchwyt przymocowany do blatu stołu – przy amatorskich pojedynkach tę rolę pełni krawędź stołu.
  3. Ręce obu zawodników muszą oplatać się tak, aby kostka kciuka była widoczna. W pozycji wyjściowej nadgarstki muszą być wyprostowane – zabrania się wyginanie w hak czy stosowanie innych technik. Przedramiona muszą znajdować do lekkim kątem, a barki w pozycji równoległej do blatu stołu.
  4. Zabronione jest wychylanie się poza środkową linię.
  5. Pojedynek zaczyna się na komendę sędziego, po której można stosować techniki do których zaraz przejdziemy.

Technika siłowania na rękę

Dwoma podstawowymi technikami jest hak i walka z góry – inaczej top roll. Właściwe ustawienie ciała oraz nadgarstka w połączeniu z szybkością może być równie szybkim zakończeniem pojedynku dla Twojego przeciwnika.

Hak

  • Ustaw w prostej linki swój bark, łokieć i nadgarstek na wprost twarzy – czyli prawidłowej pozycji przed rozpoczęciem siłowania, cofając swoją dłoń za linię barku osłabiasz się na starcie,
  • Po starcie zegnij wykonaj rotację nadgarstka do wewnątrz – zawinięcie wewnętrznej części,
  • Ciągnij rękę przeciwnika do siebie po skosie – zwiększenie kąta rozwartego między ramieniem a przedramieniem osłabi rywala, tym samym pilnuj aby Twoja ręka była blisko ciała.
  • Kiedy poczujesz, że twój przeciwnik słabnie wykorzystaj całą siłę i masę ciała do zakończenia pojedynku.
  • Podczas siłowania zsuwaj swoją dłoń wyżej, tak aby przeciwnik trzymał dolną część Twojej dłoni. W tym przypadku na Twoją korzyść działają prawa fizyki, a dokładnie dźwignia. Im niżej rywal będzie chwytał Twoją dłoń tym więcej energii będzie musiał włożyć, aby zmierzać po wygraną.

Top roll – walka górą

  • Chwyć jak najwyżej dłoń przeciwnika, aby jego dłoń chwytała Twoją jak najniżej. W tym przypadku na Twoją korzyść działają prawa fizyki, a dokładnie dźwignia. Im niżej rywal będzie chwytał Twoją dłoń tym więcej energii będzie musiał włożyć, aby zmierzać po wygraną.
  • Tuż po starcie przyciągnij rękę do z siebie zsuwając dłoń przeciwnika niżej.
  • Kiedy osiągniesz odpowiednią pozycję, użyj siły pleców i ramion, aby zakończyć pojedynek

Ćwiczenia wzmacniające

Twój przeciwnik równie dobrze zna techniki wykorzystywane podczas siłowania na rękę? Czas na wzmocnienie mięśni przydatnych przy armwrestlingu. Zawodowcy podczas swoich treningów wykonują krótkie ruchy mające na celu nie tylko wypracowanie odpowiedniej siły ale również wytrzymałości. Wytrzymałość jest bardzo ważna, bowiem podczas pojedynku mięśnie są cały czas w pełni napięte.

Trening obejmuje głównie mięśnie ramion, przedramion, nadgarstków oraz palców. Podczas ćwiczeń zachowujemy kąt podobny do pojedynku siłowego. Jeśli nie zamierzasz zdobyć sławy w siłowaniu na rękę wykonuj ćwiczenia z pełnym zakresem ruchu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *