0
Shares
Pinterest Google+

Poranna gimnastyka ma dla mnie jedną istotną wartość – rozbudzenie i rozgrzanie mięśni, które zastygły w czasie snu. Po 20-30 minutowym treningu jestem gotowy, żeby zacząć kolejny dzień z odpowiednią porcją mocy. Krew zaczyna buzować, umysł lepiej pracuje i przestaję odczuwać wielkie lenistwo.

Na początku kilka ćwiczeń rozgrzewających i rozciągających, żeby później móc przejść do nieco tych bardziej wymagających. W rozgrzewce wykorzystujemy kilka ćwiczeń pobudzających zastygłe ciało, od góry do dołu. Krążenie głową, wznosy barków, krążenie ramion, nadgarstków, bioder, kolan i stawu skokowego. Później kilka ćwiczeń rozciągających i można zaczynać właściwą poranną gimnastykę, czyli setki.

Co to są setki?  

To proste. Każde ćwiczenie to 100 powtórzeń. Staram się, żeby rano do pracy było powołane całe ciało, dlatego dobieram proste ćwiczenia na różne partie mięśni. Zaczynam od nóg , przez brzuch i plecy do klatki i ramion.

Zasada

Zasada moich setek w porannej gimnastyce jest taka, że wykonuję wszystko szybko i w jednej serii. Nie robię przerw również między ćwiczeniami, dzięki czemu czuję jak mięśnie robią się gorące od pompowanej do nich krwi.  

Ćwiczenia

Przysiady – dłonie na wysokości barków tak jakby trzymały sztangę przed sobą. Uda przy przysiadzie powinny być przynajmniej równolegle ułożone do podłogi, ale im głębszy tym lepszy. Przy wyproście kolan, prostujemy też ręce w górę, tak jakbyśmy podnosili sztangę. Opuszczamy ręce na barki i dopiero kolejny przysiad. Dla ułatwienia można sobie wziąć kij od miotły 🙂

Wspięcia na palce – dobrze się czegoś lekko przytrzymać, żeby nie stracić równowagi. Unosimy pięty w górę, tak żeby stanąć na palcach i z powrotem w dól, ale bez dotykania piętami podłogi. Trzeba wykonywać szybko. W łydkach zapewne pojawi się ból

Pompki – pompki jak najbardziej dowolne, ważne żeby wykonywać je szybko, tak żeby pompowały ciało. 

Jeśli robisz mało pompek, tutaj znajdziesz radę – Jak zwiększyć ilość wykonywanych pompek

Brzuszki – brzuszki z ugiętymi kolanami, pięty przy tyłku.  Ręce za głową, łokcie skierowane na boki, nie w górę. Napinaj brzuch w czasie powtórzeń.

Ćwiczenie mięśni grzbietu – Połóż się na brzuchu, dłonie na karku i unoszenie tułowia.

Poranna gimnastyka, to świetne rozwiązanie, żeby pobudzić całe ciało. Według mnie nie powinna być leniwa i ospała, tylko nadająca odpowiednią moc na cały dzień. Setki, nadają odpowiednie napompowanie mięśniom i czuć jak całe ciało zaczyna pulsować. Jeżeli nie jesteś w stanie wykonać wszystkich powtórzeń w jednej serii, staraj się robić jak najkrótsze przerwy.

http://go.pl.bbelements.com/please/code?j-23641.1.24.1.0.0._blank
Previous post

Triathlonowy trening siłowy - trening na siłowni

Next post

Wybrałem najlepsze opony do triathlonu

3 komentarze

  1. Malgorzata Wrzesińska
    19 listopada 2014 at 10:47 — Odpowiedz

    Ja nie robię rano tylu ćwiczeń na rozruch ale poranna gimnastyka przyda się każdemu; jest bardzo istotna.
    I jeszcze fajna muzyka do ćwiczeń – wtedy wykonuje się je lepiej 🙂 Pozdrawiam
    Malgorzata Wrzesińska ostatnio opublikował…Jesień by … zwolnić; Jesień by … być bliżej …My Profile

    • 19 listopada 2014 at 10:50 — Odpowiedz

      Może i dużo, ale zajmuje mi to tylko chwilę i czuje się po tym dobrze naładowany 🙂

  2. Anna
    20 listopada 2014 at 08:54 — Odpowiedz

    Muszę spróbować takiego treningu z rana, bo szczerze mówiąc moje poranki często są na hura!
    Anna ostatnio opublikował…Dzień 37 – Moja ocena planu diety i treningu z portalu PoTreningu.plMy Profile

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *