1
Shares
Pinterest Google+

Przyzwyczailiśmy się do słodkiego smaku, kolorowych napoi i sztucznych barwników. Dla wielu osób, smak zwykłej wody jest nie do przyjęcia. No i ok, potrafię to zrozumieć, ale to wcale nie oznacza, że trzeba się skazywać na słodkie napoje w plastikowych butelkach, które zalegają na sklepowych półkach. Tak naprawdę takie nawadnianie organizmu tylko działa na naszą szkodę. Dlatego najlepiej, łamiąc przy tym niechęć do picia wody zabrać się za eksperymentowanie ze smakiem i nasyceniem wody gazowanej. Nie tylko pozwala to na uruchomienie swojej kreatywności, ale i na bardziej ekologiczne życie unikając plastikowych butelek. Dzięki ekspresowi SodaStream można zrezygnować z jednorazowych butelek. Zaczniemy od kultury picia wody, dzięki której działa ona lepiej na nasze zdrowie. Później kilka pomysłów, jak nadać jej ciekawego smaku, nagazowania i lepszego wyrazu, a na koniec zalety jakie odczuwa nasz organizm z prawidłowego nawodnienia organizmu. 

Kultura picia wody 

Tak jak w jedzeniu, tak i w piciu wody, jest kilka zasad, których wprowadzenie poprawia nasze samopoczucie, zdrowie i pozwala uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji dla naszego organizmu.

  • Tak samo jak przy jedzeniu, warto usiąść, zamiast pić idąc, czy stojąc.
  • Pij małymi łykami, zamiast duszkiem. Woda lepiej się wchłania
  • Podobnie postaraj się rozdzielić picie wody na cały dzień, zamiast na dwa, trzy razy w dużych ilościach. Woda wypita na raz w dużych ilościach, nie nawodni dobrze organizmu.
  • Woda powinna mieć temperaturę pokojową, albo być trochę cieplejsza. Picie zimnej, albo zmrożonej wody negatywnie wpływa na procesy trawienne.
  • Postaraj się nie pić dużo w trakcie posiłku. Jeżeli dużo pijesz w czasie jedzenia, to nie będzie w brzuchu wystarczającej ilości miejsca na prawidłowe działanie przewodu pokarmowego. Staraj się nie jeść do syta, po posiłku napij się, ale tak, żeby wciąż nie być sytym. Wtedy organizm bez problemów będzie mógł trawić pożywienie. Bez bólów wzdęć i innych dolegliwości. Taką zasadą prawidłową było by napełnienie żołądka w połowie, następnie 1/4 wody, a 1/4 zostawić pustą. Tylko tutaj miarki nie ma i każdy musi poznać swój stopień zapełnienia.
  • Pij zawsze kiedy odczuwasz pragnienie. To naturalny odruch organizmu, informujący cię o niedoborze wody.
  • Trudno podać jedną właściwą ilość wody, dla wszystkich. Każdy organizm jest inny i powinno się kierować takimi odczuciami, jak pragnienie. Przyjmuje się, że powinno się wypić około 2 litrów wody dziennie.
  • Innym wyznacznikiem, tego czy jesteś właściwie nawodniony jest kolor moczu. Powinien być jasny. Jeżeli jest ciemno żółty trzeba pić więcej.
  • Powinno się również obserwować swoje usta. W przypadku kiedy są suche, tzn że brakuje nam wody.

Jak widać, zasady są proste. Mimo to, wiele osób nie nawadnia się właściwie. Nie pije cały dzień, a wodę uzupełnia za jednym razem wypijając butelkę wody po przyjściu z pracy. Warto to zmienić, bo dzięki temu znacznie poprawi się samopoczucie.

Pomysły na wodę ze smakiem

Wiem, że dużo osób nie lubi smaku zwykłej wody i chociaż mnie to czasem dziwi, to jednak jest sposób na to, żeby uniknąć kupowania słodzonych wód smakowych. Można zrobić je samemu w wielu ciekawych odmianach. Można też nagazować do dowolnego poziomu nasycenia, dzięki ekspresom do wody SodaStream. Sam ekspres jest wyjątkowo prosty w obsłudze i ma nowoczesny wygląd, który z pewnością wpasuje się do każdej kuchni. Ja lubię nisko, ewentualnie średnio nagazowaną wodę, a poniżej kilka pomysłów na zdrową wodę smakową.

Woda z miętą, melisą, a może z bazylią? 

Zioła zawsze są dobrym pomysłem, Zarówno mięta, melisa i bazylia nadają wodzie przyjemny orzeźwiający smak. Bardzo szybko po zalaniu nadają wodzie niepowtarzalnego aromatu, ale warto zostawić wodę na jeden dzień, bo dopiero po tym czasie smakuje najlepiej.

soda stream jak pić wode , smak wody, woda z miętą

Woda z gotowanymi warzywami albo świeżym ogórkiem. 

Tutaj możliwości i sposoby łączenia smaków są olbrzymie. Możesz wkroić do wody świerzego ogórka, zostawić na noc, a na drugi dzień woda będzie miała świetny delikatny i rześki smak. Możesz też dodać lekko ugotowanych warzyw jak marchew, seler, pietruszka. Tak samo jak w poprzednich pomysłach woda nabiera fajnego smaku na drugi dzień. A może woda koperkowa? 

soda stream, woda gazowana o smaku warzyw

Woda owocowa

Myślę, że jest to najprostsze rozwiązanie, a przy tym najsłodsze. Każdy smak jest dobry.

owocowa woda, jak zrobić wodę smakową

Mój ulubiony smak

Moim ulubioną kompozycją jest jednak woda z cytryną, dodatkiem aloesu, miąższu z zielonych winogron i mięty. Proporcje według własnego uznania. Można też doprawić ją o odrobinę miodu i zestaw smakowo zdrowotny będzie idealny. Bo własnie nie tylko o smak chodzi. Już sama woda z cytryną ma doskonały wpływ na nasz organizm, do tego dodatek aloesu, miodu i winogron tworzy prawdziwy boski nektar dla naszego ciała.

Dlaczego warto pić wodę

Myślę, że w gruncie rzeczy każdy zdaje sobie sprawę że woda, a w zasadzie odpowiednie nawodnienie organizmu, jest podstawowym czynnikiem wpływającym na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Warto nauczyć i siebie i swoich najbliższych jak pić wodę i jakie korzyści czerpie nasz organizm z odpowiedniego nawodnienia.

Odpowiednia ilość wody wypita każdego dnia daje takie efekty

  • Pobudza metabolizm i poprawia trawienie
  • Pozwala też odróżnić głów od pragnienia
  • Poprawia działanie wątroby
  • Redukuje cholesterol
  • Działa oczyszczająco na organizm i wypłukuje go z toksyn
  • Redukuje cellulit i pomaga w zrobieniu dobrej rzeźby mięśni
  • Dotlenia cały organizm
  • Redukuje problemy jelitowe
  • Dodaje energii i reguluje temperaturę ciała
  • Wpływa nawilżająco na skórę i ujędrnia ciało
  • Dzięki niej stawy są dobrze „naoliwione”
  • Zwiększa się wydolność organizmu w czasie ćwiczeń
  • Pomaga na ból głowy
  • Zmniejsza zagrożenie zachorowania na raka piersi i pęcherza
  • Poprawia pracę serca, a także minimalizuje ryzyko zawału o blisko połowę
  • Redukuje skurcze
  • Wpływa na pamięć i koncentrację, a także utrzymuje w dobrym nastroju
  • Poprawia wzrok i niweluje nieświeży oddech
  • Dzięki temu nerki i drogi moczowe lepiej funkcjonują

Picie wody jest najlepszym rozwiązaniem dla naszego organizmu, a żeby woda nie wydawała nam się nudna i niesmaczna, można zwyczajnie się nią bawić. Próbować nowych smaków, dodawać, owoce, warzywa, zioła i przyprawy. Próbować różnych stopni nagazowania i znaleźć właściwe smaki dla siebie. Jednocześnie wykorzystując w tej zabawie SodaStream, można zatroszczyć się o środowisko, ponieważ ekspres wyposażony jest w wygodną, zakręcaną butelkę którą można zabierać ze sobą i do pracy i na trening. 

soda stream jak pić wodę ze smakiem

 

 

http://go.pl.bbelements.com/please/code?j-23641.1.24.1.0.0._blank
Previous post

Triathlonista - Pasja, Poświęcenie, Samotność?

Next post

Jak Biegać Bezpiecznie - Poradnik Nie Tylko Dla Kobiet

8 komentarzy

  1. 3 marca 2016 at 10:24 — Odpowiedz

    Kiedyś widziałem laskę która rozpoznawała nazwe wody (np. cisiowianka itp.) po smaku. A było ich chyba z 50. Niby woda jak woda ale każda miała na tyle inny smak by rozpoznać markę po nim. My niestety nie zwracamy na to uwagi i żyjemy zbyt szybko ale zapisałem sobie to Twoje zdanie „Moim ulubioną kompozycją jest jednak woda z cytryną, dodatkiem aloesu, miąższu z zielonych winogron i mięty.” w moim kalendarzu z taskami do zrobienia, więc dzieki Tobie zmienie ten zły nawyk w dobry 🙂

  2. 4 marca 2016 at 19:38 — Odpowiedz

    Super post. 🙂 Świetne pomysły. Pozdrawiam!

  3. 7 marca 2016 at 12:17 — Odpowiedz

    Wodę z cytryną najlepiej pić rano przed śniadaniem. W restauracjach często podają wodę z cytryną ale jeden plasterek to za mało. Warto uciachać więcej cytryny niż po grubości 2 milimetrów. Musi to być porządny kawałek żeby tego soku z cytryny trochę wycisnąć.

  4. 11 marca 2016 at 13:52 — Odpowiedz

    Dwa litry wody? Zawsze jest mowa o półtorej litry. Chyba coś przespałam? A co do warzyw w wodzie to nie piłam tak, ale koniecznie muszę skosztować. Dzięki za pomysł!

  5. 12 marca 2016 at 09:41 — Odpowiedz

    Uwielbiam pić wodę – zwłaszcza kiedy znajdują się w niej pyszne dodatki – to wtedy smakuje „eksluzywnie” 🙂

  6. 6 maja 2016 at 16:50 — Odpowiedz

    Fajne pomysły…chętnie skorzystam przy moim dziecku, bo jak ja lubię pić wodę, tak on niezbyt, więc może akurat coś go przekona w tej kwestii.

  7. 28 czerwca 2016 at 19:30 — Odpowiedz

    Tak właśnie przeczuwałem 🙂 pić to trzeba umieć 😉 zwłaszcza wodę oczywiście.

  8. 26 lipca 2016 at 15:03 — Odpowiedz

    ja mam nawet w lecie problem z piciem wody… zamiast wody wole colę itd. chociaż wiem że nie powinnam… muszę się przestawić bo zamiast chudnąć to stoję na wadze w jednym miejscu mimo, że 5 razy w tygodniu jeżdżę po 50 km na rowerze i jem właściwie dość fajnie…

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *