1
Shares
Pinterest Google+

Żyjemy w coraz bardziej ciekawych czasach. Świat się zmienia każdego dnia. Z jednej strony jaśnieje swoimi możliwościami i otwartością na różnorodność, z drugiej nosi brodę i pas szahida. Ale nie tylko ta różnorodność potrafi te ciemne uliczki zmienić w prawdziwy mrok współczesności. Biegając nikt się nie zastanawia nad tym, że może przytrafić się coś złego. Nikt nie dopuszcza do siebie takiej myśli, że stanie się mu jakiś poważny wypadek, czy spotka na swojej drodze niewłaściwe osoby. Dlatego popełniamy proste niedopatrzenia, przez które możemy stać się ofiarą wypadku, albo czyjejś agresji. Dotyczy to głównie kobiet, bo te jako płeć, podobno słabsza, narażone są częściej na spotkanie nieodpowiedniego faceta na swojej drodze. Poniżej kilka wskazówek, które przydadzą się każdemu trenującemu. Niby oczywista oczywistość, ale nie o wszystkim się pomyśli, a szczegóły mogą uratować zdrowie. Trenuj i biegaj bezpiecznie.

Zabierz To Ze Sobą

Opaska informacyjna – z grupą krwi, zażywanymi lekami, informacją o chorobie, uczuleniu na leki – w drodze zdarzyć może się wszystko. Od drobnego wypadku, omdlenie, wpadnięcia pod samochód po zawał serca. Dlatego właśnie takie informacje pomogą ratownikom podjąć skuteczną akcję ratunkową bez straty czasu i pomyłek które mogą się dla nas źle skończyć.

Dowód osobisty – Może to i drastycznie brzmi, ale dzięki temu szybciej nas zidentyfikują i powiadomią bliskie osoby o wypadku, czy zabraniu do szpitala.  

Telefon komórkowy – Wiadomo nie od dziś, że podstawa, to zrobić sobie zdjęcie w biegu, ale są też bardziej przyziemne sprawy. Daje możliwość wezwania pomocy. Do telefonu można również wpisać powiadomienie do kogo dzwonić w razie wypadku. Wpisz przed kontaktem ICE, co powinno być sygnałem dla ratowników z kim się skontaktować.

Odstraszacz – Najlepszym odstraszaczem jest M16, ale nieco trudno go dostać i nie wygodnie się biega, dlatego można zastosować zamiennik zgodny z polskimi realiami – gaz pieprzowy, albo gwizdek, którym narobi się hałasu. Całkiem fajna opcja to paralizator, no i oczywiście duży wredny pies. 

Elementy odblaskowe – Tak, żeby wszyscy widzieli, że biegamy. Wieczorem, latarka czołówka też będzie spoko. 

Bilet komunikacji miejskiej – Bo kiedy nagle zabraknie sił, można jakoś dostać się do domu, bez stresu, że kanary złapią. 

Wprowadzaj zmiany

Nie tylko te dotyczące sposobu trenowania. Zmieniaj swoje trasy i nie biegaj wciąż o tych samych godzinach. To chyba proste i łatwe do ogarnięcia. Jeśli ktoś o bardzo brudnych myślach zauważy tę regularność, może to wykorzystać. W końcu na forum feministycznym piszę, że każdy samiec, to potencjalny gwałciciel i złodziej 🙂 

Nie publikuj wyników treningów z mapą biegu.

Jeszcze niedawno to była norma, że każdy miał na swojej tablicy mapki z trasami biegów i wynikami. Miałem i ja. Tylko, że z nich łatwo domyślić się gdzie mieszkasz, o której godzinie biegasz i jakimi trasami. Nie wyobrażam sobie, że na podstawie tych danych, jakaś szalona niewiasta mógłby mnie wykorzystać. Nie wiem czy moja psychika by to dźwignęła, dlatego nie publikuję już mapek z treningów.

Dzięki temu będziesz bezpieczniejsza

Biegaj z innymi – bo weselej, bezpieczniej, a jak biegniesz w środku, to i cieplej nawet.

Słuchawki – nie ograniczaj dźwięków z otoczenia kiedy biegasz po mieście. Chociaż w lesie też lepiej słyszeć co się dzieje. Dziki można usłyszeć nieco wcześniej. 

Wybieraj bezpieczne trasy – oświetlone chodniki, uczęszczane przez spacerowiczów, biegaczy, rowerzystów. 

Nie ograniczaj swojego pola widzenia – zawsze lepiej zauważyć nadjeżdżający tramwaj, niż go nie zauważyć – Paolo Coenolo

Schowaj wartościowe przedmioty – telefon do saszetki, a łańcuszek i pierścionki zostaw w domu

Miłego, bezpiecznego biegania. 

http://go.pl.bbelements.com/please/code?j-23641.1.24.1.0.0._blank
Previous post

Pomysły Na Picie Wody ze Smakiem

Next post

Propozycja Na Posiłek Przedtreningowy I Potreningowy.

4 komentarze

  1. […] (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Artykuł pochodzi z bloga Apetyt na sport. Aby przeczytać cały wpis KLIKNIJ TUTAJ […]

  2. 20 kwietnia 2016 at 12:03 — Odpowiedz

    Fajny, ciekawy i praktyczny wpis. Chyba wszystkie aspekty bezpiecznego biegania zostały tutaj uwzględnione i omówione. Dzięki

  3. 5 maja 2016 at 23:13 — Odpowiedz

    Koniec z Mapkami 🙂
    Fit more ostatnio opublikował…Efekty po dwóch miesiącach ćwiczeńMy Profile

  4. 10 czerwca 2016 at 16:54 — Odpowiedz

    Zaczęłam boksować parę miesięcy temu, więc w pewnym sensie uczę się samoobrony :p. Staram się biegać w biały dzień, a jak już ciemno jest, to tam gdzie dużo ludzi spaceruje. 🙂

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *