3
Shares
Pinterest Google+

Jest wiele naturalnych sposobów na podniesienie testosteronu w organizmie. Oczywiście chodzi o utrzymanie go na właściwym poziomie, takim, który gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie ciała mężczyzny. Testosteron to hormon bez którego mężczyźni zwyczajnie wymierają. To właśnie on określa męskość, to coś czego od wielu lat kobiety nienawidzą, a jednocześnie pytają gdzie się podziali prawdziwi faceci. Nie bądźcie misiakami, dbajcie o swoje zdrowie i odpowiedni poziom tego hormonu w organizmie. To on sprawia, że faceci to wieczni łowcy, kochają kobiety, sukcesy zawodowe i nie boją się ryzykownych wyzwań. Oczywiście jest on też sprawdzą rozrób, bijatyk i przemocy, ale bez tego faceci przestaną być sobą. To natura nas takich stworzyła, a pozbywanie się tego może jedynie doprowadzić do wyginięcia mężczyzn i pozostawienia ziemi w rękach kobiet. 

I  Zredukuj Swoją Wagę

Jeden z podstawowych sposobów na zwiększenie poziomu testosteronu to zrzucenie nadmiaru kilogramów. Wiele przeprowadzanych badań wykazało powiązanie między otyłością a niskim poziomem testosteronu. Nie wiadomo dokładnie, dlaczego otyli mężczyźni mają niższy poziom testosteronu, ale może być to związane z tym, że otyłość sprzyja powszechnemu stanowi zapalnemu organizmu.

II   Intensywność Treningu na Podniesienie Testosteronu

Krótkie i intensywne ćwiczenia mają bardzo pozytywny wpływ na poziom testosteronu i utrzymują jego poziom wysoko nawet w starszym wieku. Dłuższy intensywny wysiłek, jak aerobik czy bieganie, nie wpływa na jego poziom wcale lub ma negatywne skutki.

Wzrost testosteronu, wynika z szybszego dostarczania hormonów sytości jak insulina, leptyna, adiponektyna itd, gdzie wszystkie one nasilają jego działanie, zwiększają libido i zapobiegają jego spadkowi z wiekiem. Jeśli po treningu zarzucisz dodatkowo porcję białka serwatkowego zwiększysz efekt sytości .

Na taki efekt najlepszy jest trening, w którym po kilkuminutowej rozgrzewce będziesz przez 30 sekund trenował z maksymalną intensywnością, a przez kolejne 90 sekund ćwiczył w spokojnym tempie. Wystarczy 7 tego typu serii, czyli jakieś 20 minut treningu.

III Zadbaj O Minerały

Niedobór niektórych minerałów ma negatywny wpływ na poziom testosteronu. Zadbaj o ich uzupełnienie.

Cynk – Już po 6 tygodniach uzupełniania diety w cynk pojawią się wyraźne efekty w przywróceniu wysokiego poziomu testosteronu. Brak wystarczającej ilości cynku w spożywanych produktach prowadzi do jego obniżenia. Cynku pozbywasz się wraz z potem, dlatego należy go stale uzupełniać w diecie i można też przyjmować jako suplement diety.

Magnez – jednym z wielu działań biologicznych, w których magnez bierze udział, jest utrzymywanie testosteronu na właściwym poziomie.

Witamina D: Są takie miejsca na ziemi. Na przykład Wielka Brytania, czy Norwegia, gdzie nie otrzymuje się wystarczającej ilości witaminy D z promieniami słonecznymi. Witaminę D należy zażywać wraz z posiłkiem tłuszczowym, żeby zwiększyć jej wchłaniania.

Kreatyna – kwas organiczny który uzupełnia poziom ATP w komórce szybciej niż kwasy tłuszczowe lub glukozy. Jest doskonała na wzrost siły, ale również powoduje wzrost poziomu testosteronu o 20-25% . Można ją znaleźć w czerwonym mięsie, ale najskuteczniejsza jest suplementacja 5 do 10 gram na dobę.

IV Trening z dużymi ciężarami

Jedną z możliwości jest opisywany wcześniej trening interwałowy. Duża intensywność ćwiczeń podnosi testosteron, ale może to również zrobić typowy trening na wzrost siły. Duże ciężary i mała ilość powtórzeń. Dodatkowy efekt wydobędzie się z powolnego ruchu negatywnego. Najlepsze ćwiczenia to martwy ciąg, przysiad, wyciskanie na ławce prostej i inne angażujące jak największą ilość partii mięśniowych.

V zredukuj stress

No tak po prostu. Lepiej dla organizmu, kiedy będziesz przyjmował większość spraw na chłodno. Wiem, że to trudne!

VI Ogranicz Albo Wyeliminuj Cukier z Diety

Ilość testosteronu w organizmie faceta zmniejsza się wraz ze spożyciem większej dawki cukru. Badania wykazały, że po wypiciu słodkiego napoju, poziom testosteronu spadł o 25% powodując, że jego poziom u 80% mężczyzn był niewystarczający. Prawdopodobnie przez to, że cukier podwyższa poziom insuliny.

VII  Jedz Zdrowe Tłuszcze i Nie Unikaj Cholesterolu

Może będzie to zaskoczeniem, ale testosteron jest pochodną cholesterolu, dlatego dieta pozbawiona cholesterolu ma swój negatywny wpływ na poziom testosteronu. Najlepsze są te produkty, które są bogate w tłuszcze nasycone, jak czerwone mięso, żółtka jaj, ciemna czekolada, ser, olej kokosowy, owoce morza. Warto również jeść oliwki i oliwę z oliwek, orzechy,  migdały, awokado.

VIII Zwiększ spożycie BCAA 

Badania wskazują, że BCAA powoduje wzrost poziomu testosteronu. Trudno je uzyskać w odpowiedniej ilość z podstawowych produktów spożywczych, dlatego najbardziej odpowiednia będzie suplementacja. Warto jednak zwiększyć spożycie serów i białek serwatki, w których aminokwasy występują w największej ilości. 

IX Seks, Masturbacja i Brak Seksu

Naukowo potwierdzono, że seks ma wpływ na zwiększenie testosteronu. Można odnotować jego wyraźny wzrost po odbytym stosunku. Zresztą sam często odczuwałem wzrost siły, kiedy po seksie szedłem na siłownię. Dlatego może trzeba było by go stosować jako suplementację przed treningową 🙂

Według tych samych badaczy masturbacja wpływa na obniżenie testosteronu. Za to już dłuższa abstynencja znaczenie zwiększa jego poziom w organizmie. Jest już zauważalna po tygodniu – wzrost średnio o 140%. Natomiast po 3 miesiącach zanotowano poziom testosteronu kilkakrotnie wyższy niż po ostatnim wystrzale. 

X Regeneracja

Głównie chodzi o sen. Brak zdrowego snu może znacząco zmniejszyć ilość testosteronu, który produkuje organizm. Oczywiście ma to wpływ na zmniejszenie wzrostu mięśni i zwiększenie otłuszczenia. Najlepszy czas snu to 7-9 godzin na dobę.

XI Nie Biegaj Maratonów

Myślę, że biegacze, którzy biegają dalekie dystanse wiedzą o co chodzi. Poziom testosteronu u biegaczy, po przebiegnięciu maratonu spada o połowę. Na szczęście spadek jest tylko tymczasowy. Tak, że nawet jeśli rozpiera cię duma po przebiegnięciu maratonu (ja tam zawsze czuję to niesamowite uczucie), to przez pewien czas jesteś mniej męski 🙂

XII Rywalizacja

Rywalizacja to coś co u mężczyzn powoduje zwiększenie testosteronu. Faceci kiedyś musieli być bardziej męscy, polowania, pola bitewne, gwałty, plądrowania… ach gdzie te czasy. Nikt nie wymagał od nich zmywania naczyń i wynoszenia śmieci. Wciąż jednak możemy rywalizować, czy to fizycznie, czy na polu zawodowym. Jednak nie tylko osobista rywalizacja powoduje zwiększenie testosteronu. Również oglądanie ulubionej drużyny piłki nożnej wpływa na wzrost testosteronu.

Wychodzi na to, że nie musisz rywalizować osobiście, chociaż z pewnością walka fizyczna i ta mentalna jest bardziej efektywna.

http://go.pl.bbelements.com/please/code?j-23641.1.24.1.0.0._blank
Previous post

Znów Chce Mi Się Biegać - Tylko Inaczej

Next post

Postanowienia 2017??

7 komentarzy

  1. 8 grudnia 2016 at 11:16 — Odpowiedz

    Przeczytałem w całości i dziękuję za te wskazówki 🙂 Sam muszę zacząć bardziej uważać na niektóre rzeczy 😉 Będę tutaj zaglądać, bo mnie zainspirowałeś! 🙂
    Adam ostatnio opublikował…Kiedy jest najlepszy czas na trening?My Profile

  2. 22 grudnia 2016 at 12:52 — Odpowiedz

    Dzięki super post. Co do stresu to w pracy mam go bardzo dużo i z nim nic nie zrobię.. A co do seksu i masturbacji to trochę nie rozumiem. Pierwsze jest ok a drugie nie?

  3. 28 grudnia 2016 at 11:47 — Odpowiedz

    Super post i wskazówki:)

  4. wrqw
    12 marca 2017 at 11:57 — Odpowiedz

    a już miałem częsciej zacząc walić gruchę. Byłm na badaniach krwi i tesosteron mam poniżej normy. 9,30. Mam też cukier 111 i Cholesterol 241. Mam 35 lat i od przynajmniej dwóch żyję w niesamowitym stresie, związanym z współprowadzeniem firmy. oraz mają też na niego wpływ inne prywatne sprawy.

  5. 21 marca 2017 at 12:11 — Odpowiedz

    Co do uzupełniania witaminy D – polecam załatwić sobie receptę na Devikap.

  6. Andrew
    5 kwietnia 2017 at 09:34 — Odpowiedz

    Testosteron prawdopodobnie się obniża po masturbacji. Wraz z krótką abstynencją zwiększa się, max 3 tygodnie. Potem maleje. Także 3 miesiące bez sexu czy masturbacji to raczej kiepski pomysł.

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *