1
Shares
Pinterest Google+

Są rzeczy, które pomogą Ci zmotywować się przed treningiem, osiągać cele szybciej i nie stracić zapału. Czy są trudne? Nie!! Sprawdź sam kilka wskazówek treningowych. 

1. Stwórz Swój Rytuał PrzedTreningowy

Dlaczego warto go wprowadzić? Ponieważ nie żyjemy tylko treningiem. Problemy w pracy, w życiu, stres i ogólne zmęczenie dniem może doprowadzić do zniechęcenia i mówiąc delikatnie BEZNADZIEJNEGO treningu.

Dlatego postaraj się wprowadzić mały RYTUAŁ przed treningiem. Kilka niezmiennych zachowań, które pozwolą tobie odpowiednio się nastawić do ćwiczeń. To proste; zawsze to samo jedzenie czy wypita odżywka, ta sama muzyka, która rozbrzmiewa w uszach i za każdym razem to samo wprowadzenie do rozgrzewki, dzięki czemu swój umysł wprowadzisz zawsze w odpowiedni treningowy nastrój. Trening będzie bardziej wydajny i w tym czasie nie będzie cię rozpraszać sprawy minionego dnia.

2. Nie Zapominaj O Rozgrzewce

Każdy trening powinien być poprzedzony mocną, ogólną rozgrzewką w celu osiągnięcia pełnego zakresu ruchu i zwiększenia częstotliwości uderzeń serca. Dodatkowo powinna być ukierunkowana szczególnie na grupy mięśniowe które będziesz trenować. Rozgrzej je tak, żeby były gotowe do mocnego treningu.

3. Ustal Swoje Cele

Cel powinien być osiągalny, możliwy do zmierzenia, ocenienia i śledzenia. Przykładowo jeśli postawisz sobie za cel podnosić 150 kg, to jest to cel, który jesteś monitorować i sprawdzać swoje postępy. Ustalaj cele krótkoterminowe i długoterminowe. I nie chodzi o to, żeby na każdym treningu pokonywać rekordy, tylko żeby w każdym miesiącu móc ocenić swoje postępy. Sprawdzić ile podnosiłeś na początku, a ile teraz. 

4. Bądź Skupiony

Przychodzisz tutaj po coś konkretnego. Chcesz osiągnąć swój cel. Wiadomo, że świetnie podtrzymywać więzi z innymi ludźmi i sobie pogadać, ale można to zrobić też po treningu. Skup się na ćwiczeniach, na mięśniach, na ciężarze i zapierdzielaj bez zbędnych dyskusji. Uwierz mi, że odpowiednie skupienie się na trenowanych mięśniach przyśpiesza znacznie ich wzrost. 

5. Trenuj Z Partnerem

Najlepsza motywacja, żeby iść na trening. Wiesz, że ktoś czeka i na ciebie liczy. Podczas treningu będzie większe zaangażowanie i motywacja, żeby wykonać wszystkie powtórzenia, serie i ćwiczenia. Świetna wzajemna motywacja, a do tego pomoc przy wyciskaniu ostatnich powtórzeń, które jednak mają swoją wagę i jeszcze większe znaczenie.

6. Pytaj, żeby dostać więcej wskazówek treningowych

Nie wiesz? ZAPYTAJ. Zapytaj trenera albo innych bardziej doświadczonych bywalców siłowni. Nie odpalaj tutaj swojej wyobraźni. To naprawdę przyśpiesza rozwój, kiedy nie musisz dochodzić do wszystkiego sam. Do tego czytaj różne publikacje, żeby stale poszerzać swoją wiedzę na temat treningu, anatomii i odżywiania.

7. Wybierz Siłownię Dopasowaną Do Siebie

Najlepsza, to nie ta, która jest najdroższa, albo ta najbliżej Ciebie. Najlepsza jest ta w której się dobrze czujesz. Ważni są ludzie, klimat i sprzęt który pozwoli tobie wykonać ćwiczenia które lubisz. Jeżeli lubisz trening funkcjonalny, to znajdź taką siłownię, gdzie będzie najwięcej odpowiedniego dla ciebie sprzętu. Dzięki temu są większe szanse że nie olejesz treningu i będziesz chciał tam chodzić.

8. Zapisuj Swoje Rezultaty

Moje ULUBIONE. Po każdym treningu zapisuj swoje REZULTATY; wagę obciążenia i liczbę powtórzeń w każdej serii. Wszystko w jednym zeszycie i obserwuj swoje wyniki. Zobaczysz jak to motywuje do dalszych treningów. Z drugiej strony pozwala na ciągły progres, bo nie zapominasz jakie ciężary miałeś na poprzednim treningu. Ja zwykle zapominam. 

9. Skup Się Na Regeneracji

Mięśnie rosną, kiedy ciało odpoczywa po treningu.Zapewnij sobie dwa pełne dni bez trenowania w tygodniu. Uzupełniaj płyny w czasie i po treningu, dużo śpij, pij aminokwasy i produkty białkowe. Wszytko to pomoże tobie odbudować mięśnie po ciężkim treningu. Nie zapominaj też o węglowodanach, mogą być też na noc. 

10. Zbuduj Najpierw Swoją Bazę Mięśniową

Poprawiaj technikę. Pracuj nad nią i upewnij się, że jest wystarczająco dobra, żeby zwiększyć intensywność i obciążenia podczas treningów. Zmniejszy to ryzyko kontuzji i w długim okresie czasu przyniesie dużo lepsze rezultaty. 

 

http://go.pl.bbelements.com/please/code?j-23641.1.24.1.0.0._blank
Previous post

Wygrywasz Wtedy Gdy...

Next post

Bielizna Termoaktywna Na Zimę. Jaką Wybrać...

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *