3
Shares
Pinterest Google+

I Nie Poderżnąć Sobie Żył

Jako wybitny znawca słodyczowego smaku i bezwzględny recydywista w dziedzinie rzucania słodyczy, w końcu odstawiałem je wielokrotnie, zapewniam, że nie ma co popadać w skrajności. Całkowita i nagła eliminacja cukru nie ma sensu, tak samo jak pożeranie cukierków, cistków, czekoladów i innych wyjątkowych przepyszności w nadmiernych ilościach. Żyć trzeba w zdrowym umiarze i harmonii. Zaufaj mi – jestem specjalistą.

Mam taki swój przepis na tę harmonię. Właściwie to dekalog grzesznika, który chce przestać jeść słodycze, ale się trochę waha. Wiem już, że nie można być skrajnym wyznawcą jedynej słusznej ideologii, tak jak wegetarianie, ale dawkować przyjemności. W każdym razie rzucenie słodyczy do stopnia wyrafinowanej przyjemności z konsumpcji nie jest takie trudne. Wystarczy odpowiednio się przygotować. Najtrudniejsze są pierwsze trzy tygodnie, a po sześciu poczujesz się wolny i szczęśliwy. Zobaczysz, że możesz odstawić słodycze, a jednocześnie nie ślinić się na widok ciasta na imprezie rodzinnej.

I. Słodyczy Nie Kupuj

Przez dział ze słodyczami przejdź szybkim krokiem, nie rozglądaj się na boki, a myśli swoje skupiaj na stopach swoich. Nie kupisz – Nie masz! Nie masz – Nie kusi! Nie kusi – Nie zjesz! 

II. Zamienniki Stosuj

Do szafki, gdzie zwykle trzymasz słodycze, schowaj bakalie i suszone owoce. Mają słodki smak, są zdrowsze od słodyczy i w najtrudniejszych chwilach mogą pomóc przetrwać. 

III. Cukier W Herbacie Stopniowo Ograniczaj

Nie trzeba cukru odstawiać od razu i męczyć się z wewnętrznym głodem. Lepiej ograniczać stopniowo, po pół łyżeczki tygodniowo. Zwykłą herbatę można też zamienić na ziołową, zieloną, albo melisę, które według mnie są łatwiejsze do zniesienia bez cukru, niż gorzka zwykła herbata. Chociaż, kiedy ja przestałem słodzić herbatę, to przestałem też pić herbatę. Później „odkryłem” zieloną.

IV. Gorzkiej Czekolady Się Nie Bój

Dobra czekolada, nie jest zła. Gorzka, ciemna czekolada jest najzdrowsza ze wszystkich czekolad. Nie tylko dobrze smakuje i poprawia nastrój, ale działa też antynowotworowo, chroni naszą pamięć i opóźnia starzenie. To zupełnie coś innego niż słodycze. Jej korzystny wpływ na zdrowie jest potwierdzony naukowo. Dlatego dobrej jakość czekolady nie trzeba się obawiać. Za to trzeba unikać tych wszystkich tanich pseudo czekoladowych produktów.

V. Proste Przekąski W Pobliżu Trzymaj

Chodzi o to, żeby mieć możliwość sięgnąć po gotowe jedzenie w dowolnym momencie, kiedy zachce nam się coś przegryźć. Takie pudełka plastikowe w lodówce z obraną marchewką, paskami papryki, kawałkami jabłka, albo pokrojonym arbuzem. Albo świeże owoce. Zresztą zależy to tylko od Twoich preferencji. Ważne jest, żeby mieć coś tak szybkiego i prostego jak chwycenie bo batonika z pułki. Przeważnie po słodycze sięgam z lenistwa. Wiem – wierzyć się nie chce 🙂

VI. Głodu Unikaj

Najtrudniejsza sprawa, to głód poza domem. Praca, wyjście na miasto, dalsza wycieczka. Kiedy już głód chwyci, to jest źle. Zwykle wtedy mózg kieruje mnie do najbliższego sklepu i każe wziąć kilka batonów z półki. Czyli po najprostszy sposób na dostarczenie cukrów. Dlatego regularne jedzenie i przygotowanie odpowiedniej ilości pudełek z jedzeniem do pracy, to ważna sprawa w unikaniu jedzenia słodyczy.

VII. Wodę Często Popijaj

Nie chodzi tylko o zapełnianie żołądka, ale też przyzwyczajanie się do smaku niesłodzonego napoju. Był taki czas, kiedy nie potrafiłem przełknąć zwykłej wody. Wszystko chciałem, żeby miało słodki smak. Słodzone wody, soki itd. Woda pomaga w odzwyczajeniu się od tego smaku. 

VIII. W Skrajności Nie Wpadaj

Nie chodzi o to żeby całkowicie przestać jeść słodycze, a o to żeby rozsądnie je ograniczyć. Ciasto drożdżowe z rabarbarem u babci? Dlaczego nie? Ktoś poczęstuje krówką mordoklejką? Nie odmówię. Przyjemność znacznie większa, kiedy od czasu do czasu zjesz coś słodkiego. Jednocześnie nie będziesz pogłębiał w sobie głodu cukru, który kiedy już napadanie, sieje spustoszenie w kubkach smakowych. Człowiek działa jak narkoman na głodzie.

IX. Kombinuj I Rozwiązań Nowych Szukaj

W internetach znajdziesz całą masę świetnych przepisów na zdrowe słodycze – Kuleczki jaglane, batoniki zbożowe itd. Wszystko daje Tobie kontrolę nad tym co jesz, bo sam to przygotowujesz. Oprócz tego sam szukaj rozwiązań, które dadzą Tobie przyjemności dla podniebienia, jak na przykład sorbety z różnych owoców, albo warzyw. 

X. Uwagę Od Myśli Słodkich Odwracaj

Przychodzą takie chwile, nawet bardzo często, że myśli uciekają w stronę „czegoś słodkiego” i nie idzie się na niczym skupić. Organizm nałogowca domaga się cukru. Wtedy trzeba się czymś zająć i zanim pójdziesz po te ukryte bakalie, czy jakiś owoc spróbuj odwrócić uwagę od samej potrzeby podjadania. Zrób trochę przysiadów, pompek, idź pobiegać albo na spacer. Zajmij się czymś co odwróci Twoją uwagę od myślenia o słodyczach.

To moje proste sposoby, dzięki którym udało mi się mocno ograniczyć podjadanie słodyczy, a co za tym idzie powoli redukować tkankę tłuszczową. Jestem ciekaw jakie macie swoje sposoby.

http://go.pl.bbelements.com/please/code?j-23641.1.24.1.0.0._blank
Previous post

Mio Alpha 2 - test zegarka sportowego z pulsometrem

Next post

Bo Jesteśmy Sumą Swoich Wspomnień

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *